piątek, 21 kwietnia 2017

Fotografia produktowa - jak ja to robię?

Ostatnio otrzymuję coraz więcej zleceń dotyczących fotografii produktowej. Bardzo lubię
przygotowywać packshoty, ponieważ pozwalają mi na bardzo dochodową i praktyczną pracę. Zazwyczaj otrzymuję zlecenia od małych firm, ponieważ nie mam jeszcze dużego doświadczenia. Wkrótce zamierzam jednak rozpocząć własną działalność, którą zamierzam również samodzielnie promować. Mam nadzieję, że pomoże mi w tym fotografia reklamowa.

Aktualnie realizowane przeze mnie zlecenie dotyczy przygotowania kilkunastu fotografii produktowych damskich torebek. Każda z nich posiada inną kolorystykę i jest wykonana z innego typu skóry, co jest znakiem rozpoznawczym tej kolekcji. Postanowiłam skupić się właśnie na zróżnicowanej fakturze oraz odmiennych barwach, którymi charakteryzują się te torebki. Fotografia reklamowa produktów tego typu zależy przede wszystkim od umiejętnego operowania światłocieniami.

Kiedy skończę sesję, muszę jeszcze dokonać odpowiedniej obróbki przygotowanych zdjęć w programie graficznym. Zazwyczaj wystarczy nieduża korekta kontrastu, jednak w tym przypadku będę musiała nieco zmiękczyć i wygładzić obraz. Staram się, aby retusz zdjęć nie był zauważalny, ponieważ według zamówienia fotografia reklamowa opierać ma się przede wszystkim na wiarygodnym i autentycznym przedstawieniu danego produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz